Sunday 26 January 2014

Kursus Pra Perkhawinan part 2

hye!!!!!!!!!!!!!
part 2 punya pulak.....
nak laaa sambung cerita untuk hari kedua nie kan huhu~

2nd : 18 JANUARY 2014

erm~ nak mulakan ape dulu er...
kalau diikutkan banyak nak cerita tapi cam lupa-lupa pulak kke ~ :p ape kata mula dari gambar ye...


hehe~ lupa nak kasi tau pulak kan... kitorang~ *wajib kitorang er coz aku pergi reramai dengan kawan-kawan bukan dengan pasangan k... pergi nie dIberi buku nie haaa beserta atur cara majlis dan fail..tak guna pon fail tu buat pekasam jer haha~

nie?? aku laaa haha~ tengah sain attendent kalau tak buat benda nie tak dapat sijil tau... tak pasal-pasal sia-sia jer pergi dah laaa kena bayar kan~  kalau free tak pe jugak ahaxs~ *free jer keje kau nie.. haruslah!!! hakhak... yaee!!! aku lebih prefer pakai jubah + lilit tudung cam shawl senang!!! bagi aku laa tak tau pulak kalau orang lain...ikut cita rasa sendiri kan wee~ buat dekat DEWAN KULIAH UTAMA...hari kedua nie bagus jugak aku tak ngantok pulak pagi-pagi nie, mungkin sebab penceramah dia best dan tidak membosankan..

yeehhaaaa!!! makanan free lagi~ terima kasih PUAN AZNIRA *pensyarah BUSINESS MANAGEMENT sebab jemput kami satu kelas pergi rumah dia sempena ape er?? pembukaan rumah baru kot hehe~ lupa laaa wey!!! aku asal ada makanan aku jalan jer bhahaxs :D *gelak sukahati ikut kaki kke~ :p cer tengok tu hampir separuh aku balun salad letak kat dalam pinggan tu haha~ nie aku macam tak malu sikit main ambik jer ikut suka hati.. kalau diikut kan salad niae untuk letak kat dalam laksa.. tapi memandangkan aku tak suka sangat laksa aku ambik nasi laaa.... aku suka nasi k berbanding mee, bihun, kueh teaw  dan sewaktu dengannya  laaa...kalau aku makan pun mee, bihun, keuh teaw tu pun.. aku mesti letak nasi sekali haha~

muka happy kan tu hakhak~masa nie nak perbetulkan nama dekat senarai nama tu, coz nanti nak kena buat sijil kan jadi nama tu kena betul-betul tak boleh silap~ terjumpa kawan laki sorang nie.. yang perempuan tu tak yah cerita kot sebab dah banyak kali cerita pasal dia haha~ yang laki nie kawan sebab aku join PRS sem1,2 dulu 3, 5, 6 dah kurang just masuk bilik tu nak release tension sekejap dan suka masuk bilik tu sebab sejuk .. ye laa ada acon kan sampai aku gelar bilik sejuk kot, bukan bilik PRS a.k.a KAUNSELING... dari situ aku kenal lebih ramai orang selain dari budak-budak PERDANGAN nie... dapat laa kenal-kenal budak dari jabatan lain... seronok tau dapat join aktiviti-aktiviti nie...aku suka!!!! banyak aktiviti diorang buat contoh PROGRAM ANAK ANGKAT, KEM STYLE banyak lagi laaa aku join... bila dah naik sem mula dah malas takut sangkut pelajaran tu yang dah kurang kan tu..
yaaee!!!!! habeh dah KURSUS PRA PERKAHWINAN selama 2 hari aku nie... nanti dah tak yah sususah pi amik dah sijil sepanjang hayat, tak de tamat tempoh... 

tapi yang tak best tu abeh nak dekat 6.30 petang semua gara-gara nak tanda tangan kehadiran, pastu nak buat amali pernikahan bagai, cabutan bertuahnya lagi... memang tak betuah laa kan aku nie.. dah laaa tak solat asar lagi, kata kursus nie satu jalan untuk mendirikan rumah tangga..tau tak mendirikan rumah tangga tu satu ibadah dan solat awal waktu tu pon satu ibadah wajib tau, boleh gedik-gedik kata last sekali kita tangkap gambar ramai-ramai ye agak-agak r dah nak dekat 6.30 wey~ hujung waktu dah nie ingat rumah sewa aku tu dekat, kalau boleh pakai pintu DORAEMON kemana saja tu dah lama aku guna nak balik kejap nak solat huhh!!... memang tak laaaa aku nak tangakap gambar kan suruhan ALLAH tu pun aku belum laksanakan nak bersuka ria dok tangkap gambar bagai, habis jer aku terus susun kerusi yang aku duduk tu dan keluar terus dari dewan, sampai rumah terus solat....

PESANAN : TAK ELOK TAU LENGAH-LENGAH KAN WAKTU SOLAT, KITA NAK BUAT IBADAH TU SUPAYA NAK ALLAH SUKA DENGAN KITA.... KE ATAU HANYA BUAT KERANA ALLAH, ASAL BUAT SUDAH...HUJUNG WAKTU PUN TAK PE...tak boleh laa macam tu biar laa di diawal waktu solat... lagi ALLAH suka dengan kita...minta gak supaya khusuk dalam solat tu k..AMIN~

cotcet2 by cik SH...




No comments:

Post a Comment