Sunday 26 January 2014

Kursus Pra Perkahwinan

ASSALAMUALAIKUM~
 
diucapkan dari saya SITI HAWA BINTI ABDUL RAHMAN huhu~
yaaeee!!! hari nie kita nak update pasal KURSUS PRA PERKHAHWINAN nie..
untuk pengetahuan semua...
aku tak bercadang pun nak pergi tau, mula-mula cam nak pergi tapi lepas tu tak nak dah..
last2 kena paksa dengan kawan~
nak tau kawan cakap ape??? haaa tengok bawah tu....

kawan : we jom r pergi jer nanti kalau dah kerje susah au, buzy lagi kang payah r senang citer..
aku : alaa lek r cari jer masa bukan susah..
kawan : jom r pergi nanti dah mahal laa naik RM100 wei sekarang nie RM65 jer..mana kau nak... *aiitt ayat ugut uhh, aku tak boleh kalau dah dengar murah nie kena cepat2 kalau dah naik payah plak.. kalau kau banyak duit tak pe gakk..
aku : alaaaa! *jerit kuat malas laa..
kawan : pergi jer laaa 

pastu kawan aku potpet2 apa pun aku tak tau last2 aku kata yela2 aku ikut aiisshhhh~ *tanpa rela tau..

1st day : 17 JANUARY 2014
 
okey kalau nak tau bangun-bangun uh dalam hati dah kata...aaarrggghhhh!!!!!!!!!!!!!
malasnye nak pergi!!!!!!!! siap post kat WECHAT lagi haha~ *tak de keje kau kan :P

kalau nak tau masa kursus nie tak laa best sangat tau... bosan lebih, dari yang seronok... lelaki seronok laaa dengar benda-benda yang cam blue2 sikit ala pasal pasangan suami isteri..*pengalaman aku nie...nak tau lebih lanjut pergi sendiri haha~
dah tu masa-masa bosan aku luangkan untuk tidur...tak boleh blaa kan sempat uh aku tidur.. yela ada part2 dia bosan kot... memang ngantok abes laaa~
ade gak masa-masa bosan ku luangkan dengan SELFIE bersama kawan huhu~
jom tengok jap ~ :p

banyak kot!! haha~ dah bosan laa kata kan then yang penting kami perempuan.. memang suka kot bergambar hahaha~ :p kat fon tu pun dah penuh dengan gambar aku ngan kawan aku sorang nie SI IKA a.k.a CAHAYA...

sarapan pagi yang disediakan adalah jeng jer jeng roti yang kat atas nie dengan air mineral jer... dalam pukul 9.00 pagi pukul  11.00 pagi pulak dia bagi nasi lemak erm~ boleh laaa rezeki jangan ditolak kan huhu~

yeehhaaa!!!! yang nie lepas makan nasi lemak harus bergambar haha~ bukti nie kitorang dalam proses melakukan kursus kawen walaupun kitorang bukan nak kawen dalam masa terdekat nie pon lama lagi kot dalam masa 5 tahun mungkin??? tapi kalau jodoh aku dengan SI DIA awal~ ALHAMDULILLAH syukur laaa~ tapi tu semua kehendak TUHAN, DIA yang akan menentukan segalanya~ ^^v..

kan dah kata kitorang banyak bergambar POYO lebih nie haha~  haaa~ nak tau tak aku pakai shawl ape tu??? sebenarnya bukan shawl pun just tudung bawal biasa jenama AKEL bidang 50 tak silap... caranya lipat sikit dan pakai laaa seperti biasa anda pakai shawl~ pasti kan pkai anak tudung dalam nak mengelakkan mana tau tudung tu jarang ke?? rugi jer tau kita dah pkai lawa-lawa tapi menampakkan aurat kita, dosa dah satu hal.. nanti nak tunjuk apa lagi dekat suami kita kan RUGI-RUGI~ dan saham kita kat akhirat tak pasal-pasal berganda sebab tak menutup aurat dengan sempurna~ *peringatan dekat  diri sendiri gak mana tau kekadang aku pun terlepas jugak~

rezeki pada hari tu aku makan, makan dan makan.... nie kitorang pergi masa tengah hari... waktu rehat kan mula balik pukul 2.30 biasa nya aku makan sekali sehari jer nak jimat + nak bajet diet haha~ tapi kalau dah free memang tak lepaskan peluang laaa kan huhu~ salad kalau dah ade depan mata memang aku kalau boleh nak penuh kan dalam pinggan tu.. tapi memandang kan rumah orang kena laa berpada-pada hehe~

hehe~ sempat lagi kan depan cermin pun perlu ada, lepas jer solat semua kat rumah TOK kawan aku nie.. ala tempat kitorang makan nasi tomato tu....perghhhh!!!! sedap giler kenyang perut wey!!!!  ^^v selesai makan semua kitorang bertolak balik ke POLI~ kena laa sambung balik dengar ceramah kursus kawen tu sampai pukul 5 petang lebih cam tu erm~
haaaa nanti sambung part 2 ye macam dah banyak sangat jer~
nanti aku cerita untuk hari kedua pulak er 

cotcet2 by cik SH...

 

No comments:

Post a Comment