Tuesday 12 November 2013

Aku Ketika Praktikal

hye!! assalamualaikum~
ermmm~ patotnye sekarang aku nak study MUET..baru buat listening sikit..dah tak de mood wei!! tolong!!!
dengan keadaan hujan nye..syok tido kot..pastu hati ni rasa nak update blog huhu~ so sekarang mud untuk menceritakan kisah aku praktikal sem lepas laa..nak adaptasi untuk kenang-kenangan..nanti boleh laaa bila aku baca balik pastu gelak sorang2 kan haha~ lagi2 sekarang tengah cuti sem mmg mud cuti laaa..
k laa nak start bercerita nie...

Pada suatu hari, ececeh pada suatu hari segala laa..ko ingat nie nak buat karangan sekolah rendah dulu ke haha~ aku buat praktikal dekat HOTEL SERI MALAYSIA GENTING HIGHLANDS..kau ade?? haha~ aku buat praktikal nie dengan kawan ak FARAH AIDA AISYIKIN BT AHMAD nama penuh kau aha~budak kelas ak jgk laa..asal mintak dekat PUTRAJAYA..tapi tak dapat..dapat kat situ so terima dengan hati terbuka laa..k jom tgok tempat parktikal aku..

nampak tak serius tau buat kerja kke~ okey..nie lakonan semula ye...tapi meja uhh mmg penuh laaa...ak duduk dekat DEPARTMENT ACCOUNTING kawan aku yang lagi sorang tu duduk dekat DEPARTMENT SALES..tapi ak lebih buat kepada purchasing kadang2 tu huhu~tgok next picture er...

tgokkk!!! kan dhh ckp...penuh tau x..dengan nak buat PETTY CASHnye, update CASH BOOK,KEY IN DATA, PAYMENT VOUVHERnye, turun naik lif jumpa SUPPLIER and macam2 lagi laa..tapi ak sgt laa ske trun naik lif pastu gi department kawan ak..ak datang situ pon coz nak fax something then boleh jalan2 lagi kalu tgah ngntok uh...segar uhh boleh bejalan huhu~ untuk pengetahuan ye sye mmg ske bejalan kalu dah boring sgat uh...

macam ckp kat atas tadi lakonan semula bila berbincang *berbincang laa sgt huhu~
mmg nak tegelak laa..ak sohang jer kot..ye laa ingat nak masuk dalm report..tapi x masuk kan pon..yg tukang tangkap nie plak kawan ak yg dari POLI JB uh..dulu kan penah cter ape yg ak wat dah abeh praktikal uh dengn budah POLI JB nie haa kat SINI
kat sini jugak bila dah lme sikit dah rapt dengan akak2 nie baru tau akak yg free hair tu (dah hitamkan ye harap maklum sebab sekarang akak tu pon dah pakai tudung)  kawan akak ak kot sma2 buat degree dulu..x sangka boleh jumpa kawan akak aku pulak huhu~

praktikal kat sini dia ada sediakan tempat penginapan sekali x perlu bayar pon,makan pon free sekali jadi tak payah sususah keluarkan duet yg banyak kalau nak praktikal dekat sini *katil cek kat atas uh..supaya x de laa orang nak duduk..kemas jer..okay cek sangt tak suka kalau katil besepah bagai tu ye..harus kemas baru sedap mata memandang....
nie bilik kali kedua..sbb kena tuka,sebb supervisor laa soh kalu x kitorang x tuka bilik..tapi bilik nie lagi better laa dari seblom tapi kecik sikit..


haaa sampai di sini saja cerita aku tentang masa praktikal yang ak lakukan..boleh tahan seronok..kakak2 opis aku ske buli aku lagi2 kak kina yg pakai tudung pink tu haha~ *termengumpat lak.. x de laa haha saje jerr wat korang cuakk bhahaxs~ :p dorang semua sporting HOD a.k.a HEAD OF DEPARTMENT pon sporting gak..selalu gak bawak mknn *dia cilok maknn dari bilik bos haha~bukan cilok meyh tapi bos kasi..pastu dia kasi kat kitorng2 nie plak..ak laa pling byk makn tapi bila diorang x de...diorang ade kena wat keje laa agaga~boleh uhh makan kat opis uhh..x ramai pon kat deparment ak tu..termasuk ak ada 6 orang pastu yg ketua acc uh bersara..pastu yg junior acc plak jarang masuk anak bos (LELAKI) *hensem jgak r haha~ laa kte kan..dalm seminggu 2,3 kali jerr dia masuk..boleh kira laa haha..kalu masuk pon tgah hari...anak bos nie ske bagi aku keje kalu dia masuk,dia masuk jerr ade keje,dia masuk jerr ade keje..yg x leh blaa nye kan ak penah laa geledah pc dia..syuuttt!!! diam2!!! ade cter donulduck kot dlm pc dia..btol x ejaan dia tu..umo dia dah bpe 27 kot hehe~ nak kata ada adik encik bos aku tu..mana ada adik kecik dah semua dah besar..sory encik TERRRRgeledah sebab boring kke~ :P minggu akhir nak praktikal plak ada sorang pekerja baru yg masuk lelaki india..hari akhir2 tu mmg keje kurang coz ak ngajar pekerja baru nie laa..keje ak, ak kasi kat dia hehe~ ringan sikit

yea !!! THE END 
habis sudah kisah kuw ketika praktikal..dan selamt berpraktikal ye sape2 yg tgah praktikal uh
wink2~ O_-....

1 comment: