Tuesday 19 November 2013

Review : Ruuhul Hubbi Collection

hai!!! 
hari nie rase nak perkenalkan dekat korang produk-produk dari 
RUUHUL HUBBI COLLECTION


salah satu cover photo dia, cantik teringin jugak nak belajar edit gambar macam nie hehe~ 

produk nie lebih kepada jualan tudung dan kepada para niqabis....yang pasti dia memang mengikuti syarak yang di tetapkan...
1st time jumpa page nie sebab aku memang rajin tinjau-tinjau page jualan barang-barang nie huhu..
pertama kali tengok produk nie aku suke sangat dengan shawls nie..
tapi biasa la student kadang-kadang tu duit perbelanjaan untuk bulan tu dah habes jadi tak boleh laa beli benda bukan-bukan kan huhu..


suka dengan tepi-tepi shawl nie, banyak lagi kaler dia macam peace, baby blue, ungu lembut dan macam-macam lagi laa huhu~
suka sangat-sangat laa

time ada duit dah....stock habis pulak...yang bestnya aku tengok, produk dia cepat jer kehabisan stok ramai dah kot dia punya pelanggan yang setia yang nak produk dia nie..tapi aku memang suka tau, siap like dan juga tik notification bila dia ada update produk dia, yela biar aku sentiasa tau laa bila dia dah buka~
memandangkan owner dia nie merupakan student juga jadi kadang-kadang dia akan tutup buat sementara waktu jadi terpaksa tunggu la kan huhu..
then bila dia dah buka ada pulak dia buat jualan penghabisan stok dapat murah kot,cepat-cepat la aku grab rugi uh kalu tak grab peluang nie..
so, bila aku godek-godek aku berkenan sangat dengan shawl nie jadi aku cepat-cepat PM dan trus beli laa huhu harga asal RM29 dan dapat RM22 untung kan huhu..yang nie


yang nie best!!! aku pakai cantik jer tegak umpama pakai inner dalam..lawa laa senang cerita...
dapat jer dari posmen, aku terus try pakai rasa suka sangat sebab shawl dia besar dan murah...
adik aku balik dari jamuan kelas dia terus aku sarung kat dia pulak nak tengok dan jeng jeng yang nie laa hasilnya..
boleh tengok kan dekat hujung kepala tu tegak kan tak lentok-lentok pun dan muka pun tak nampak bulat...betul tak huhu~ aku pun mesti laa pkai kat link SINI...
elok jer bila pakai huhu~ sangat laa suka.. banyak kali kot dah aku cakap huhu, ehhh kisah pulak dah suka sangat macam nie la jadinya  wee~

Antara produk dia...
scroll bawah ye...

shawl halfmoon labuh afya
shawl halfmoon kayla
fayha,hand socks jejari

niqab abra

nibaq an-nuur
sheath hijab,cara pemakain dia..

antara kaler yang ada untuk sheath hijab..
yang bestnye selain shawl yang lawa-lawa ada jugak niqab, handsock yang lawa-lawa ukhti nie jual, dan sangat limited stok tau, so sape cepat dia dapat laa, banyak lagi sebenarnya...
kalau tengok memang rambang mata gak sebab lawa-lawa, pada sapa-sapa yang mula berhijrah nak berubah kepada lebih baik DAN nak labuh kan tudung boleh la korang shopping kat page nie


FB : RuuhulHubbiCollection
dia pon ada blog juga kalau free korang boleh la blogwalking kat sini k...
BLOG : Kisah dia~
jom terjah ramai-ramai ye tak rugi pun huhu~

"Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya; dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka; dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka atau bapa mertua mereka atau anak-anak mereka, atau anak-anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan; dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka; dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya." (Surah An-Nur:31)
Semoga usaha korang semua sebagai wanita di luar sanauntuk menutup aurat mendapat rahmat dari Allah. Allahumma Amiin.
#copy paste from ukhti laila.. ^^, 
dia kasi time PM ari tu.. korang pun mestlah biasa dengar kan..kat al-quran pun dah cakap..

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum pls sister I'm from algeria How can I get this niqab . and What is the name of the cloth Please !

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikumussalam, you can add facebook ruuhul hubbi collection to buy their niqab.

    ReplyDelete